Welcome to Sysnet Board คู่มือ การใช้งานอุปกรณ์ Network. Please log in or sign up.
สมาชิกทั้งหมด
17,595
กระทู้ทั้งหมด
10,026
หัวข้อทั้งหมด
4,711

  • มีท่านใดทราบวิธีแก้errorที่แจ้งเตือนเป็นภาษาไทยบ้างหรือไม่ครับ
    เริ่มโดย LLifeLL
    Read 17,772 times
0 สมาชิก และ 1 ผู้มาเยือน กำลังดูหัวข้อนี้

 

 
ไม่ทราบว่าเพื่อนๆชาวMikrotik มีวิธีแก้errorที่แจ้งเตือนเป็นภาษาไทยบ้างหรือไม่ครับ ผมใช้Radiusไม่ทราบว่าต้องแก้ตรงไหนครับ ผมลองทำตามเว็บนึงแล้วที่ไห้ไปแก้ตรง error.txt แต่มันก็ไม่เปลี่ยน รบกวนแนะนำด้วยครับนั่ง งม มาหลายวันแล้ว






yod
ลากออกมาแก้ไขได้เลยนิครับ

# This file contains error messages which are shown to user, when http/https
# login is used.
# These messages can be changed to make user interface more friendly, including
# translations to different languages.
#
# Various variables can be used here as well. Most frequently used ones are:
#   $(error-orig)   - original error message from hotspot
#   $(ip)      - ip address of a client
#   $(username)   - username of client trying to log in

# internal-error
# It should never happen. If it will, error page will be shown
# displaying this error message (error-orig will describe what has happened)

internal-error = internal error ($(error-orig))

# config-error
# Should never happen if hotspot is configured properly.

config-error = configuration error ($(error-orig))

# not-logged-in
# Will happen, if status or logout page is requested by user,
# which actually is not logged in

not-logged-in = you are not logged in (ip $(ip))

# ippool-empty
# IP address for user is to be assigned from ip pool, but there are no more
# addresses in that pool

ippool-empty = cannot assign ip address - no more free addresses from pool

# shutting-down
# When shutdown is executed, new clients are not accepted

shutting-down = hotspot service is shutting down

# user-session-limit
# If user profile has limit of shared-users, then this error will be shown
# after reaching this limit

user-session-limit = no more sessions are allowed for user $(username)

# license-session-limit
# Depending on licence number of active hotspot clients is limited to
# one or another amount. If this limit is reached, following error is displayed.

license-session-limit = session limit reached ($(error-orig))

# wrong-mac-username
# If username looks like MAC address (12:34:56:78:9a:bc), but is not
# a MAC address of this client, login is rejected

wrong-mac-username = invalid username ($(username)): this MAC address is not yours

# chap-missing
# If http-chap login method is used, but hotspot program does not receive
# back encrypted password, this error message is shown.
# Possible reasons of failure:
#   - JavaScript is not enabled in web browser;
#   - login.html page is not valid;
#   - challenge value has expired on server (more than 1h of inactivity);
#   - http-chap login method is recently removed;
# If JavaScript is enabled and login.html page is valid,
# then retrying to login usually fixes this problem.

chap-missing = web browser did not send challenge response (try again, enable JavaScript)

# invalid-username
# Most general case of invalid username or password. If RADIUS server
# has sent an error string with Access-Reject message, then it will
# override this setting.

invalid-username = invalid username or password

# invalid-mac
# Local users (on hotspot server) can be bound to some MAC address. If login
# from different MAC is tried, this error message will be shown.

invalid-mac = user $(username) is not allowed to log in from this MAC address

# uptime-limit, traffic-limit
# For local hotspot users in case if limits are reached

uptime-limit = user $(username) has reached uptime limit
traffic-limit = user $(username) has reached traffic limit


# radius-timeout
# User is authenticated by RADIUS server, but no response is received from it,
# following error will be shown.

radius-timeout = RADIUS server is not responding

# auth-in-progress
# Authorization in progress. Client already has issued an authorization request
# which is not yet complete.

auth-in-progress = already authorizing, retry later

# radius-reply
# Radius server returned some custom error message

radius-reply = $(error-orig)


แล้ว file login.html ก็แก้ charset ให้รองรับภาษาไทยครับ


ลองแก้แล้วครับ แต่ยังขึ้นภาษาอังกฤษเหมือนเดิม ขึ้นภาษาไทยบางคำ

ดูเหมือนว่า มันจะขึ้นภาษาไทยกับ user ที่อยู่ใน winbox อะครับ
สำหรับ user ที่อยู่ใน userman ยังเป็นภาษาอังกฤษเหมือนเดิมครับ


ถ้าใช้ Hotspot User จากใน Winbox ก็จะใช้ตัว Winbox ตรวจสอบ user และ reply กลับมาว่าเข้าใช้งานได้หรือไม่ (ถ้าไม่ได้ก็ส่ง error ออกมา ซึ่งแปลได้โดย file text error)

แต่การใช้ Hotspot User จากใน Userman (คือใช้ Userman เป็น RADIUS Server) ตัว Userman จะ reply กลับมาว่าเข้าใช้งานได้หรือไม่ (ซึ่งบาง error ถูกส่งตรงออกมาจากตัว Userman เลย การแปลโดย file text error จะไม่ได้ผลครับ)


ถ้าใช้ Hotspot User จากใน Winbox ก็จะใช้ตัว Winbox ตรวจสอบ user และ reply กลับมาว่าเข้าใช้งานได้หรือไม่ (ถ้าไม่ได้ก็ส่ง error ออกมา ซึ่งแปลได้โดย file text error)

แต่การใช้ Hotspot User จากใน Userman (คือใช้ Userman เป็น RADIUS Server) ตัว Userman จะ reply กลับมาว่าเข้าใช้งานได้หรือไม่ (ซึ่งบาง error ถูกส่งตรงออกมาจากตัว Userman เลย การแปลโดย file text error จะไม่ได้ผลครับ)
[/quote]
ขอบคุณมากๆครับท่าน เข้าใจแล้วครับ  ;D